niedziela, 5 lutego 2017

Recenzja "Ugly love" Colleen Hoover- czy miłość zawsze jest piękna?

   Ugly Love to kolejna wzruszająca książka Colleen Hoover.
oprócz tej powieści autorka może się pochwalić jeszcze
November 9, Hopeless, Losing Hope, Never Never i innymi historiami z kategorii New Adult.

Jej historie wyciskają łzy, poruszają serce, skłaniają do refleksji.

Miłość nie zawsze jest jak z bajki. Przekonała się o tym główna bohaterka powieści pt. Ugly Love.
Życie Tate zmienia się, kiedy wprowadza się do mieszkania brata. Pierwszego dnia w dość nieprzyjemnych okolicznościach poznaje Milesa Archera. Od początku łączy ich pożądanie. Jednak Miles kieruje się dwiema zasadami - nie pytaj o przeszłość i nie oczekuj przyszłości. Kiedy w grę zaczynają wchodzić uczucia i przywiązanie, układ przestaje mieć sens,a reguły są coraz bardziej naciągane.

Jednak, czy można budować relację bez podstawowej wiedzy o przeszłości?
Związek opiera się na szczerości. Nie można zmienić, ani pozbyć się swojej historii. Trzeba się z nią pogodzi- w tym pomaga mu Tate. Aby uporać się z duchami przeszłości potrzeba zrozumienia, wyrozumiałości i wsparcia...
Co trzeba przeżyć, by nie chcieć się ponownie zakochać? Jak radzić sobie z uczuciami, demonami przeszłości i teraźniejszością? Wydarzenia teraźniejsze przeplatają się ze wspomnieniami Milesa. Tragiczna sytuacja, w której był wyryła twarde znamię na jego sercu, jednak rany się goją, a blizny które po nich pozostają, są tylko historią zapisaną na naszym sercu, czy ciele.
Dzięki dziewczynie Miles znowu czuje i pragnie miłości. Wpuszcza dziewczynę do swojego świata, otwierając się obdarza zaufaniem.  Łamie przy tym swoje własne reguły, co w ostatecznym rozrachunku wychodzi na korzyść bohatera.


Książka mimo, że była pozycją, której przeczytania nie mogłam się doczekać nie zadowoliła mnie w stu procentach. Daję jej mocje 7/10 za psychologiczne odwzorowanie bohaterów,  poruszające dialogi oraz refleksyjny charakter.  Jednak w porównaniu do wspaniałej "Hopeless" , "Ugly love" była jedynie bardzo dobra.


Moje ulubione cytaty  :

  • Ta dziewczyna albo przypieczętuje moją śmierć... albo to właśnie ona przywróci mnie do życia
  •  Chcę twojego bajzlu. Chcę twoich ubrań na mojej podłode w sypialni. Chcę twojej szczoteczki w swojej łazience. Chcę twoich butów w swojej szafie. Chcę twoich miernych resztek w swojej lodówce.
    Oh, prawie zapomniałem - Chcę cię również w mojej przyszłości. Na zawsze.

  • Nie wierzę w propozycje remisów. To wykręty ludzi, którzy się boją, że przegrali
  • Ból nigdy całkiem nie minie, Miles. Nigdy. Ale jeśli pozwolisz sobie na miłość, będziesz go czuł jedynie czasami, nie pochłonie całego twojego życia.
  • Jednak w chwili, gdy otworzyła oczy i spojrzała na mnie, już wiedziałem. Ta dziewczyna albo przypieczętuje moją śmierć... albo to właśnie ona w końcu przywróci mnie do życia.
  • Wiem, że myśl o skonfrontowaniu się z twoją przeszłością cię przeraża. Przeraża każdego człowieka. Ale czasami nie robimy tego dla siebie. Robimy to dla ludzi, których kochamy bardziej niż siebie.
   
 
                        Tytuł: Ugly love
                        Autor: Colleen Hoover
                        Liczna stron: 344
                        Gatunek: New Adult, literatura młodzieżowa
                        Moja ocena: 7,5/10


 A Wy? Jesteście pozytywnie zaskoczeni, czy może rozczarowani? Jakie są Wasze opinie na temat tej książki? 

Dajcie koniecznie znać w komentarzach, czy czytaliście jakieś pozycje od Hoover i jakie macie wrażenia ☺



Love, Julia

3 komentarze:

  1. Kocham książki Colleen Hoover <3 Ugly love jeszcze nie czytałam, ale za kilka dni będę miała w końcu w swoich łapkach ją, więc nareszcie poznam ta historię :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam twórczość autorki, najbardziej zachwyciło mnie "Hopeless" i "November 9", ale ta również wywołała mnóstwo emocji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Hopeless" to niesamowita seria, bardzo wzruszająca. Pozdrawiam ;)

      Usuń

Zostaw komentarz, będzie mi bardzo miło ;)
A jeśli blog Ci się podoba, zaobserwuj (na górze po prawej stronie).
Dziękuję, że jesteś ♥