piątek, 14 kwietnia 2017

Imagines - fanfiction z Tobą w roli głównej RECENZJA


 Imagines to zbiór opowiadań fanfiction, które są skonstruowane tak, że to Ty jesteś główną bohaterką.
Narracja prowadzona jest w drugiej osobie liczby pojedynczej, tak więc możemy poczuć się jakbyśmy byli bohaterami książki. 34 opowiadania o gwiazdach z Tobą w roli głównej.


Zbiór opowiadań fanfiction, które napisali ludzie tacy jak Ty.
Ich wyobraźnia pozwala nam poczuć się, jakbyśmy byli w świecie gwiazd.
Historie są barwne, ciekawe i naprawdę dobrze napisane. Kilka było banalnych i nie przypadło mi do gustu, jednak to tylko kropla w morzu opowiadań.

Autor:
Anna Todd oraz  inni autorzy portalu Wattpad
Tytuł: Imagines. Fanfiction z Tobą w roli głównej.
Tytuł oryginału: Imagines. Celebrity Encounters Starring You
Ilość stron: 688
Ilość opowiadań: 34
Rok wydania: 2016
Tłumaczenie: Alka Konieczak, Agnieszka Myśliwy
Zakupiłam ją na znak.com.pl
W książce będziesz kim tylko zechcesz - żoną Biebera, przyjaciółką Kardashian, makijażystką i stylistką fryzur Tomma Hiddlestona... Będziesz spacerować po plaży z Danielem Sharmanem, spotkasz po latach miłość z dzieciństa - Camerona Dallasa, a Rebel Wilson pomoże Ci utrzeć nosa Twojej szkolnej prześladowczyni, Zayn będzie namawiał Cię do kontynuowania pisania.
Szczególnie podobało mi się opowiadania o  Tommie Hiddletonie.


Jesteś jego makijażystką i stylistką fryzur, jeździsz z nim na wywiady, by dbać o to, jak się prezentuje w mediach i nie tylko. Twoja młodsza kuzynka jest w nim zakochana, a Ty po pewnym czasie zaczynasz ją rozumieć. Sama od niedawna do niego wzdychasz i już cierpisz na myśl, że nagrywanie Avengers niedługo się skończy, a każde z Was pójdzie w swoją stronę. Wy jednak utrzymujecie sporadyczny kontakt, który jest coraz rzadszy ze względu na obowiązki. Jak zakończy się historia? Czy stanie się coś co Was z powrotem połączy?

 Niewątpliwie każda hisoria jest niesamowita i wciągająca. Nie chcę Wam jednak streszczać więcej historii, ponieważ są krótkie i nie chcę spojlerować ;)




Podsumowanie:
Książka ma śliczną błyszczącą okładkę. Pomimo swojej objętości jest bardzo wygodna w czytaniu. Dzięki temu, że opowiadania są bardzo wciągające i intrygujące czyta się ją w mgnieniu oka.
Ta pozycja literacka jest raczej skierowana do młodych dziewczyn, ze względu na dość często występujące wątki miłosne. Czytało mi się ją naprawdę lekko i przyjemnie.

Moim zdaniem ma dwie wady - wolałabym żeby była pisana w formie pamiętnika w narracji pierwszoosobowej np "poszłam", a nie "poszłaś". Mnie, osobiście byłoby łatwiej "wczuć się" w akcję
I druga wada - skłonność do zarysowań okładki - lubię mieć książki w perfekcyjnym stanie, a niestety nie mając możliwości obłożenia jej w folię, okładka się niszczy.


Czytaliście? Jakie są Wasze opinie?

Też wolelibyście żeby narracja była w pierwszej osobie?

8 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł, chyba nie spotkałam się jeszcze z czymś takim :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł - szczególnie ta narracja, ale raczej nie sięgną, to nie książka dla mnie. :)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż, bohaterką nie zostanę ale pomysł jest ciekawy :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie daje tę możliwość, że możesz być kim chcesz nie ruszając się z miejsca ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Książka kusi niemiłosiernie. Tyle o niej słyszałam. I czuje, że jest w moim stylu :)
    Zobaczymy :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Książa zupełnie do mnie nie dociera, dlatego po nią na pewno nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł ja w roli głónwej bohaterki przygód ? Czemu nie !

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmmm, intrygująca książka. Jeszcze nie spotkałam się z taką narracją. Najbardziej lubię pierwszoosobową, choć i trzecioosobowa nie jest zła :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz, będzie mi bardzo miło ;)
A jeśli blog Ci się podoba, zaobserwuj (na górze po prawej stronie).
Dziękuję, że jesteś ♥