piątek, 10 listopada 2017

Recenzja poradnika pani Bukowej - Wielki ogarniacz życia

   Pani Bukowa to kobieta ukrywająca się za prześmieszną postacią, która próbuje, jak w tytule, ogarnąć swoje życie. Pracuje w firmie, gdzie tworzy tabelki w Excelu, jej głównym hobby jest jedzenie pizzy, a zaraz potem, picie wina i oglądanie śmiesznych kotów w "internetach".

Z czytelnikami dzieli się anty-poradami - jak zaoszczędzić i żałować, jak nie biegać, jak nie robić zakupów...

    W żartobliwy sposób pokazuje dorosłe życie kobiety, które, jak wiadomo, nie jest łatwe ;)
Próby odejścia z Facebooka, nieudane randki, przypadkowo wysłany SMS do szefa...  Niezbyt udana rozmowa o pracę, a przy tym poznanie swojej "drugiej połówki pomarańczy".

   To nietypowy poradnik. Pokazuje, że wcale nie trzeba być fit - można mieć lekką nadwagę, wielkie zero na koncie kilka dni przed wypłatą, ale za to wino w lodówce i pizzę w kartonie; że nie trzeba zmieniać swojego życia, jeśli uwielbia się je takim, jakie jest. Książka pisana jest nieco prześmiewczo, z zabarwieniem ironicznym i sarkastycznym. Czyli tak jak lubię. Znajdziemy tam porady pani Bukowej, cytaty z "internetów" i trochę humoru.

 


   Ta książka razem z jej błyskotliwością i humorem idealnie nadaje się na jesienną chandrę i długie wieczory przy lampce wina. Pani bukowa ma ponad 420 tys. obserwujących na Facebooku i ponad 5 tys. na Instagramie. To świadczy samo o sobie ;)

Jedyne, do czego mogłabym się "przyczepić" to styl. Mam wrażenie, momentami wzorowany trochę na języku angielskim, co, moim zdaniem, brzmi źle. ("Tylko co ja mogłabym niby robić, jak ja umiem tylko w te cyferki?")


Wielkie uznanie dla całego sztabu ludzi, od grafika, przez redakcję i korektorkę - okładka pasuje do treści, a ja nie doszukałam się żadnego błędu! A kto mnie zna, ten wie, że wyszukiwanie literówek i wszelkich błędów to moje hobby :)



 Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Znak. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw komentarz, będzie mi bardzo miło ;)
A jeśli blog Ci się podoba, zaobserwuj (na górze po prawej stronie).
Dziękuję, że jesteś ♥