wtorek, 16 maja 2017

Liebster Blog Award 2017






Pierwszy raz zostałam nominowana do LBA, z czego bardzo się cieszę :) Możecie poznać mnie trochę lepiej i dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy. Jeszcze raz dziękuję za nominację, którą dostałam od:  nieuleczalnyksiazkoholizm!


Ogólne zasady nominacji:
Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za dobrze wykonaną robotę. Po odebraniu nominacji należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym, np. w komentarzu na blogu, FB) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie możesz nominować bloga, który Cię nominował.


A oto pytania, które dostałam:



1) Jaką książkę zabrałabyś na bezludną wyspę? 
książkę? Jedną? Skandal. Książki to szczęście, a też chodzą parami... Myślę, że zabrałabym   "Bajki, które nauczyły mnie jak żyć" ,  czyli krótkie moralizatorskie historyjki. Mogłyby się przydać w trudnych chwilach...
Gdybym mogła wziąć jeszcze coś, byłby to cykl "Dotyk Julii" (przeczytałam chyba 2 części, muszę nadrobić ;) )
"Zły Romeo", "Hopeless", "Jesteś cudem. 50 lekcji..." Pewnie znalazłoby się jeszcze kilka... ;)


2) Wymień czterech swoich ulubionych blogerów książkowych. Dlaczego ich lubisz?
Biblioteczka Lady Margot 
 
Czytelniczkaa97 

Paulina Czyta

Maw reads 

Każda z tych osób pisze świetne recenzje, robi piękne zdjęcia i ma podobny gust literacki do mojego - często podpatruję coś nowego i dopisuję do swojej listy "do przeczytania" :D Poza tym mają przejrzyste strony, świetne zdjęcia na IG i zawsze są na czasie z nowościami.
Każda z nich ma też coś szczególnego
Lady Margot  wspaniałe zdjęcia i to "coś" czego podświadomie szukasz.
Czytelniczkaa97  za mało znane książki, które poleca - znalazłam tam wiele świetnych pozycji.
Paulina  świetne zdjęcia, przejrzysty układ bloga i kuchenne, słodkie wtrącenia między książkami.
Maw Reads  przepiękną szatę graficzną bloga - uwielbiam jego wygląd!

3) Wierzysz w przyjaźń damsko-męską?
Wiele lat miałam chłopaków za przyjaciół i uważam, że przyjaźń damsko-męska jest możliwa, jeśli obie strony wiedzą, że są przyjaciółmi i nic więcej nie może ich połączyć. Ewentualnie jeśli obie strony mają partnerów :D


4) Jakie jest Twoje ulubione wydawnictwo?
Nie mam jednego ulubionego, bardzo lubię wydawnictwo Otwarte, Znak i OMG Books
Mają żółtawy papier - taki jak uwielbiam i wydają książki moich ulubionych autorek.

5) Kim chciałaś zostać, kiedy byłaś mała?
Dawno, dawno temu marzyłam o byciu weterynarzem lub modelką (serio!? modelką!?)
Później chciałam być piosenkarką (dzięki Bogu za samokrytykę, bo zniszczyłabym wiele głośników)
malarką (ale jestem realistką i chciałam wybrać opłacalny zawód), pisarką, projektantką wnętrz... oj sporo tego było :D Obecnie marzę o tłumaczeniu (najlepiej książek :D )

6) Dlaczego założyłaś blog i co Ci to dało?
Założyłam blog, ponieważ chciałam mieć swoje miejsce w sieci, aby móc dzielić się z innymi swoją wiedzą, pasją i przemyśleniami, ale też po to, by móc sobie szybciutko przypomnieć po dłuższym czasie o czym była dana książka, jeśli już jej nie pamiętam.
Poza tym od zawsze lubiłam pisać, tu mogę to robić to, co lubię najbardziej - czytać książki i o nich rozmawiać ;)
Dało mi to tyle, że mogę narzekać na co chcę i zachwalać co tylko chcę, ale także wymieniać spostrzeżenia i poznawać nowinki literackie ;)

7) Do jakiego/jakich filmów lubisz wracać?
Lubię wracać do Iron Mana, komedii w stylu "Sposób na teściową", komedii romantycznych oraz filmów z głównym wątkiem udawanej narzeczonej i wszystkich filmów z Jennifer Aniston w roli głównej.
Czasem wracam też do "Króla lwa" - ulubionej bajki z dzieciństwa :D

8) Co byś wybrała : długo odkładane i zaplanowane spotkanie ze swoją sympatią tylko we dwoje czy  spędzenie tego czasu na pocieszaniu przyjaciela w trudnej dla niego sytuacji ?
Cholera. Trudne pytanie. Wszystko zależy od sytuacji, nie umiem w tym momencie odpowiedzieć na to pytanie. Myślę, że mój M. nie miałby nic przeciwko, gdybym kogoś pocieszała, jeśli byłaby to przyjaciółka :D hahaha

9) Tytułem jakiej książki opisałabyś swoje życie?
"Magiczny ogród".
Moje życie jest ogrodem, w którym co rusz sieję nowe kwiaty - marzenia i pasje. Podlewam je i czekam, aż wykiełkują, ale z jednego ziarenka często powstaje kilka kwiatów... tak ciężko zdecydować, który jest najpiękniejszy, że mam ich dziesiątki...

10) Gdybyś wiedziała, że w ciągu roku umrzesz, czy zmieniłabyś cokolwiek w swoim życiu? Dlaczego?
Myślę, że starałabym się żyć odważniej, rzuciłabym dotychczasowe zajęcia i spróbowała życia, jakiego dotąd nie miałam. Może zamieszkałabym w górach, podróżowała, robiła głupstwa i się z tego śmiała.
Zrobiłabym to wszystko po to, by móc na łożu śmierci powiedzieć "Spróbowałam, przełamałam swoje lęki i granice" i nie żałować, że czegoś się wstydziłam, bałam itp...

11) Gdybyś mogła żyć 90 lat, czy wolałabyś zachować umysł czy ciało trzydziestolatka?
Myślę, że wolałabym zachować ciało trzydziestolatka - piękne i młode w pakiecie z duszą oraz doświadczeniem 90-latka.
Gdyby tak było, wiele rzeczy pewnie zrobiłabym inaczej, wielu błędów mogłabym uniknąć ...


Nominuję (kolejność przypadkowa):
Podróż do Krainy Książek
Czytelniczkaa97
Paulina czyta
Nerd prosto z książki
Maw Reads
Książkowe Kocha, Nie Kocha
Książki mojej siostry
Polecam Goodbook
Lost-in-my-books
Nasz Book Jedyny
Molinka Książkowa

Pytania dla Was:

1. Czytasz książki więcej niż raz? Jeśli tak, do jakich najczęściej wracasz? Jeśli nie, dlaczego?
2. Jakie imię noszą Twoi ulubieni bohaterowie? Podaj przynajmniej po jednym damskim i męskim.
3. Która książka ma według Ciebie najlepiej skonstruowane i poprowadzone postacie. Uzasadnij.
4. Wolisz książki papierowe, ebooki, czy audiobooki? Dlaczego je wybierasz i dlaczego odrzucasz pozostałe?
5. Jaka książka ostatnio Cię czymś zaskoczyła? Czym był element zaskoczenia?
6. Książka, która miała być hitem, a była dla Ciebie ogromnym rozczarowaniem to...
7. Książka, którą z czystym sumieniem możesz każdemu polecić to...
8. Jeśli miałabyś możliwość spotkania pięciu dowolnych bohaterów literackich, kto by to był i dlaczego?
9. Którą książkową postać chętnie byś ożywiła. Dlaczego?
10. Jaką supermoc chciałabyś mieć? Dlaczego?
11. Gdybyś mogła przenieść się do świata książki na jeden dzień/miesiąc/rok/całe życie - którą książkę byś wybrała i na jak długo. Dlaczego?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw komentarz, będzie mi bardzo miło ;)
A jeśli blog Ci się podoba, zaobserwuj (na górze po prawej stronie).
Dziękuję, że jesteś ♥